Kegelovy cviky na prostatu

21.7.2017

Tento soubor jednoduchých cviků má za úkol posilovat svalstvo pánevního dna, díky čemuž je pacient schopen lépe ovládat urgentní nutkání na močení. A právě takové nutkání se může objevovat i u mužů, kteří trpí BHP – benigní hyperplazií prostaty, tedy nezhoubným zvětšením prostaty. 

Kegelovy cviky pro muže

Kegelovy cviky posilují svaly, které u mužů obepínají jednak anální otvor, ale také ústí močové trubice. V roce 1948 je sestavil Arnold Kegel, gynekolog z USA, který se snažil vymyslet způsob, díky kterému by pomohl s ochablým svalstvem po porodu. Později se však ukázalo, že cvičení má velmi dobré účinky i v rámci dalších problémů. Cvičení je vhodné provádět při inkontinenci, OAB, pro zlepšení erekce, zvýšení sexuální požitku… ale také právě při potížích s prostatou. Dnes tedy jde o oblíbenou formu doplňkové léčby, která může vést k výraznému zlepšení příznaků, a hodí se také jako rehabilitační cvičení po operaci prostaty.

Jak cvičit Kegelovy cviky?

Nejdůležitější je pravidelné cvičení. Jedině tak může dojít k účinnému posílení svalů pánevního dna a následnému zlepšení regulace nutkání na močení. Kegelovy cviky nevyžadují žádné speciální pomůcky, postačí vám jen podložka na cvičení a chvilka času. Před zahájením cvičení však doporučujeme natrénovat rozpoznání a uvědomění konkrétních svalů, které chceme posílit. 

Jak na to? Až půjdete příště na toaletu, vymočte první porci moči běžně tak, jak jste zvyklý. Během druhé porce, kdy se jedná o silný střední proud zkuste močení úplně zastavit a soustřeďte se na svaly, které jste pro zastavení proudu museli použít. A to jsou přesně ty svaly, na které se budete zaměřovat i během cvičení.

Kegelovy cviky provádějte vždy s vyprázdněným močovým měchýřem. Jako základní cvik vyzkoušejte následující postup:

  1. Lehněte si na rovnou zem, pokrčte nohy v kolenou a lehce je roztáhněte. Chodidla zůstávají na zemi.

  2. Minimálně na 3 vteřiny zatáhněte svaly pánevního dna tak, jako jste to zkoušeli při zastavení středního proudu. 

  3. Svaly uvolněte na stejný časový interval a poté opět zatáhněte.

  4. Takto opakujte několikrát až do té doby, než se naučíte plně soustředit a zapojovat svaly pánevního dna.

Kegelovy cviky si můžete také stáhnout ve formátu PDF a poté rovnou vytisknout. 

Kegelovy cviky - návod ke stažení.

Ostatní Kegelovy cviky pro muže:

Kegelovy cviky
Cvik 1

Kegelovy cviky pro muže
Cvik 2
Kegelovy cviky pro muže
Cvik 3
Kegelovy cviky pro muže
Cvik 4
Kegelovy cviky pro muže
Cvik 5
Kegelovy cviky pro muže
Cvik 6
Kegelovy cviky pro muže
Cvik 7
Kegelovy cviky
Cvik 8


Zdroj:
Musimcasto.cz
eotazky.cz

Vyhledat lékaře

Vyberte kraj